Pages

Tuesday, June 3, 2008

Dugaan.....

Semalam aku puasa ganti. Agaknye disebabkan dah lama x berpuasa, aku rase betul-betul sukar nak habiskan satu hari tu....tapi alhamdulillah berjaya jugak aku completekan. Tapi sakit kepalanya sepanjang hari, sampaikan waktu berbuka pun x lalu nak makan. Sempat minum nescafe panas dalam dua, tiga teguk & makan nasik goreng dua, tiga suap. Pas tu terus rasa mual. Langsung x jadik makan. Kepala rasa berpusing2. Kesian budak bertiga tu. Makan, minum, main sendiri jer. Esha biasa la bukannya faham ibu dia sakit, still nak duk berkepit gak. Adoi la hai, adik...adik, ibu nie sakit. Mintak tolong kakak buatkan susu esha lepas minum aiseyman, ter *tut* pulak, terpaksa la aku bangun basuhkan dulu. Lepas tu suh esha baring and tidur sama, tidur awal la hari nie dik.....alhamdulillah kakak and abang, dah pandai bawak diri. Dah besar dah. Sedar2 dah dekat pukul 1:00 pagi, kejutkan sume suh naik atas tidur. Hubby lum balik keja lagi. Tu lah nak buat cam ner, keja dgn multinational company nie, terpaksa banyak berkorban. Ade masa aku rasa susah betul nak faham, most of the time outstation - luar/dalam negara...aku la ayah aku la ibu. Payah nak explain macam mane rasenya, hanya orang yang faham jer yang tau perasaannya terpaksa hadapi banyak perkara sorang2...bawak anak klinik malam2, anta ambik anak sekolah, beli keperluan dapur/anak sekolah, bayar bil, keta rosak dan 1001 macam lagi lah.....nak bising2 pun dah x larat dah...cuma aku mohon padaNya berikan aku kekuatan, kesabaran, kesihatan yang baik supaya aku boleh besarkan anak2. Amin.
Note: Sabar...sabar....sabar

No comments: