Pages

Wednesday, June 4, 2008

Dugaan Hidup

Terkenang balik cerita dulu....susahnya menghadapi dugaan hidup sejak kecik....kenapa ade ibubapa yang susah hendak faham tanggungjawab hakiki dalam membesarkan anak2? Lafaz nikah memang senang diucap tapi tanggungjawab yang menanti...masyaallah, besarnya. Pernikahan bukan sekadar menghalalkan apa yang haram tapi lebih mendalam dari itu. Bukan semua orang boleh melaksanakannya 100%, setulus dan seikhlas yang mungkin. Aku banyak belajar dari kesilapan. Cuma kadang2 sedar kesilapan without membetulkannya pun salah. x senang menerima hakikat kita buat silap dan proses membetulkannya pun bukan sesuatu yang senang apatah lagi memperbaiki hanya seorang diri atau sebelah pihak. I have gone thru a lot, sometimes believing what I had to go thru is surreal...but things happened whether u want it or not. Setiap dugaan yang diturunkanNya adalah sesuatu yang boleh ditanggung dan ianya untuk menguji kesabaran, keimanan individu itu. Aku harus menerima sume nie, biarpun pedih aku mesti lalui sumenya untuk anak2 aku. Cuma doa aku supaya aku tabah dan semakin kuat hadapi setiap dugaan yang diturunkanNya. Amin.
Note: Dugaan dah sebati dalam hidup aku - 36 tahun....

No comments: